Tegernsee - Bad Wiessee

Tegernsee - Bad Wiessee

Sunday 28 October 2018

De eerste ronde

De eerste ronde zit erop. Net als vorig jaar wordt nu niet de hele groep in twee delen opgedeeld waarna de hoogste van iedere helft tegen elkaar speelt, want dat geeft erg grote ratingverschillen. Het systeem is nu anders waardoor de ratingverschillen iets kleiner zijn. Dat heet geloof ik versneld zwitsers. Harold, Olav en Renzo waren naar beneden ingedeeld en moesten dus winnen. Dat lukte bij Renzo en Olav maar niet bij Harold. Harold had lang een voordeel maar kon dat toch niet verzilveren. Remise dus. En dus ook geen partijfragment want daar hebben wij geen toestemming voor. Olav had een leuke partij die hij hier laat zien. Renzo speelde een onderhoudend miniatuurtje. Hij geeft zelf commentaar bij zijn partij. Petroeska, Henk, Michiel en Doctor Snark waren naar boven ingedeeld en zouden dus al tevreden zijn met een remise. Dat lukte alleen Doctor Snark. Hopelijk vindt hij nog de tijd om jullie zijn partij te tonen. Ik heb alleen het einde gezien, toen de kruitdampen waren opgetrokken, en er een eenvoudig remise eindspel overbleef. Volgens Herr Doctor was het een leuk spektakel. Ik geef hier nog wel mijn partij. Oh ja, dit is een nieuwe manier van weergeven van partijen die ik van Michel Hoetmer heb geleerd. Erg gemakkelijk en leuk om te doen voor gebruikers van chessbase.

Voor alle duidelijkheid zeg ik nog even dat de volgende personen niet meespelen:
Emilia (vrouw van Harold)
Meint (zoon van Emilia en Harold)
Ruurdtje (vrouw van Michiel)
Annie (vriendin van Doctor Snark)
Simone (vriendin van Petroeska)
Marchien (vrouw van Henk)
Vandaag spelen Renzo en Jan tegen 2216-2218 spelers. De rest is naar beneden ingedeeld tegen ongeveer 1800 spelers. Daar zitten kinderen bij! Brrrr.

No comments:

Post a Comment