Tegernsee - Bad Wiessee

Tegernsee - Bad Wiessee

Monday 29 October 2018

Ontsnappingen in ronde 2

De tweede ronde leverde wel wat spektakel op. Misschien was alleen de winstpartij van Henk correct. En ja, de remise van Doctor Snark tegen een 2200 speler was natuurlijk onverwacht, maar ik kan mij bij Herr Doctor niet voorstellen dat het een correcte partij was. Ik heb dan altijd meer associatie met termen als creatief en dynamisch dan correct. Ik stond net te kijken bij de partij toen Jan het remiseaanbod aannam terwijl ik me nog afvroeg hoe het eigenlijk stond. Harold verknoeide met wit de opening en zag weinig compensatie terug voor zijn geofferde c4 pion. Na een kwaliteitsoffer kreeg hij zowaar nog een kans op winst, maar miste die, waarna het verzandde in remise. Die partij kan ik dus niet laten zien omdat ik dan zijn privacy zou schenden. Olav had een onderhoudende partij waarin hij na de opening erg slecht stond, maar rustig bleef verdedigen en uiteindelijk op zet 61 belandde in een potremise stelling. Ziehier zijn partij. Petroeska was diep bedroefd hoe hij zo'n huizenhoog gewonnen stand had kunnen laten verzanden in remise. Renzo speelde tegen een 2300 speler en had zich gedegen voorbereid. Zijn tegenstander speelde altijd e4 verzekerde hij voor de partij. Helaas ging zijn voorbereiding in rook op toen zijn tegenstander 1 d4 speelde. Zo kan het gaan. Naar eigen zeggen verloor Renzo vrij kansloos. Ik had een vreselijke partij waarin ik ook lang moest verdedigen maar uiteindelijk won. Zie hier. Wel vermakelijk, niet correct.

No comments:

Post a Comment