Tegernsee - Bad Wiessee

Friday 2 November 2018

Fake news op de Fockenstein

We zijn gisteren met een grote groep gaan wandelen naar de Aueralm. Dat is een leuke berghut met restaurant. We zijn met de auto naar Sonnenbichl gegaan en om 9.30 uur daar begonnen aan de wandeling naar boven. De groep was lekker groot en divers. Dit waren de wandelaars:
- Henk en Marchien
- Doctor Snark en Annie
- Michiel en Ruurdtje
- Milo (dat is de vrouw van Harold. Die wil opeens ook een alias. Waar ik eerder een andere naam heb gebruikt stel ik voor dat jullie die vergeten. Die AVG is wel ingewikkeld zo zeg. Maar anderzijds wel goed dat we het gebruiken want er zijn blijkbaar toch mensen die wensen hebben. Harold ging niet mee want die moest op zijn zoon Jo passen. Nee, hij heeft geen tweede kind. Ook hier is sprake van een alias, dat op verzoek van zijn ouders wordt gebruikt.)
- Ute, dat is de gastvrouw van hotel Bellevue waar we al vele jaren komen. Ze houdt erg van wandelen.
- Petroeska en Simone
De tocht naar boven was een beetje steil. Bijna boven dronken we een miniflesje schnapps dat Ute voor iedereen die wilde had meegenomen. Dat was op deze plek:

Daarna hebben we allemaal iets genuttigd op de Aueralm.
Het was niet druk buiten. Alleen wij zaten buiten omdat het binnen nogal warm en druk was. Dat kwam ook een beetje door de koude en harde wind. Bij Doctor Snark, die op de hoek in de wind zat, waaide de koffie soms uit zijn kopje. Hij heeft een erg leuk filmpje opgenomen van 'een storm in een kop koffie'.
Na deze pauze splitste de groep. Ruurdtje, Ute, Michiel en Milo gingen nog iets verder om de Fockenstein te beklimmen. De rest van de groep ging terug via een alternatieve route. Die liep op het einde over een steile skipiste. De Fockenstein werd na ongeveer een uurtje bereikt. Daar maakten we een mooie selfie van ons op de top!
Om drie uur waren we moe maar voldaan weer terug bij het hotel. Vol trots vertelden we dat het zwaar was geweest, maar zeker de moeite waard!
Later op de avond bekenden we dat we de top helemaal niet hadden bereikt. Toen we net begonnen aan de klim kwamen we twee wandelaars tegen die naar beneden kwamen en zeiden dat ze halverwege waren omgekeerd omdat er al drie omgewaaide bomen op het pad lagen en ze ook een boom iets naast het pad hoorden omknappen toen ze omhoog liepen. Ute vond het beter om niet verder te gaan en we volgden haar advies. We hebben wel een mooi nep kiekje genomen vlak naast de Aueralm, op een klein lokaal heuveltje. Dat is bovenstaande nep-top. Op onderstaande foto kun je zien dat het pal naast de Aueralm is. Je ziet het dak van de berghut links van de top.
Ons fake nieuws werd als zoete koek geslikt. In werkelijkheid hebben we nog een Radler gedronken in de Aueralm. Ditmaal binnen, lekker warm, rond een grote tafel met andere gasten. Daarna zijn we ook via een andere route terug gelopen.
Het was erg leuk om met zo'n grote groep te wandelen. Je kan lekker los met veel verschillende mensen praten en ook als je wilt even rustig op jezelf lopen. Daarnaast is het goede lichaamsoefening.