Tegernsee - Bad Wiessee

Tegernsee - Bad Wiessee

Friday 2 November 2018

Partijen uit ronde 5 en 6

Het toernooi is inmiddels alweer over de helft. Wij verzuchten aan de bar dat het einde nadert. Zo gaat dat ieder jaar. Wel zijn er nog interessante partijen gespeeld. De gebruikelijke drama's als weer verloren wordt van een tegenstander met lagere rating of hoogtepunten als sterkere tegenstanders op remise worden gehouden. Ik ga niet alle resultaten weer opsommen. Dat kun je ook zien op de toernooisite, die als link ergens rechts in deze blog staat. Wel nog wat partijen.

Ronde 5:

Renzo had een veegpartij.

Ik had een spannende en lange partij, die ik uiteindelijk toch verloor.

Harold verloor van de italiaan Corrado Astengo. Altijd weer beladen, zo'n partij tegen een italiaan uit ons hotel. Ondanks zijn lagere rating had Harold goede kansen. Hij verloor echter toch snel door een tactische fout.

Ronde 6:

Renzo  speelde op een live bord tegen een sterke tegenstander. Thuis keek de familie mee met popcorn erbij. Er werd gejuicht als hij weer de zet deed die de engine ook als beste gaf. Hij speelde uiteindelijk remise. Zijn partij kun je hier vinden als je onderaan bord 58 uit ronde 6 selecteert. Daarmee heeft hij nu een goede score van 3½ uit 6 en een TPR van 2075.

Ik had een moeizame winst tegen een duitse van 17 jaar jong waar ik lang in de afgrond heb gekeken maar uiteindelijk in een ingewikkeld eindspel mocht winnen.

No comments:

Post a Comment