Tegernsee - Bad Wiessee

Tegernsee - Bad Wiessee

Friday 2 November 2018

Vliegen

Het was ook rondom de Tegernsee een warme zomer. Als gevolg daarvan zijn er redelijk veel vliegen in de schaakzaal. Dat levert soms de nodige incidenten op. Harold had eens een vlieg tussen zijn bril en zijn oog. Dat leidt enigszins af van het schaken. Olav had eens een tegenstander die zich stoorde aan een vlieg op het schaakbord en vervolgens zich vooroverboog over het schaakbord met beide handen pontificaal op de tafel om daarna voluit te blazen om de vlieg te verjagen. Het kwam niet helemaal gepast over. Ik had zelf een keer last van een vlieg die al de hele tijd mijn bord en stukken verkende. Opeens raakte hij enigszins onwel en lag wild zoemend op zijn rug op het lege veld b2 . Ik was aan zet en pakte snel de pion van mijn tegenstander op a2 om deze vlieg te pletten. Dat lukte! Ik geloof dat ik wel was vergeten even iets als 'ik ga een vlieg pletten' als een soort evenknie van 'je adoube' te zeggen. Gelukkig protesteerde mijn tegenstander niet.

No comments:

Post a Comment