Tegernsee - Bad Wiessee

Tegernsee - Bad Wiessee

Sunday 28 October 2018

Algemene Verordening Gegevensbescherming

Als vereniging zijn wij de afgelopen tijd druk bezig geweest met de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Onze secretaris Jeroen Schoonackers is nu bezig met het verzamelen van de toestemmingsverklaringen van alle leden. We mogen zelfs aangeven of onze naam op websites en social media genoemd mag worden of niet. Ook hebben we een mooi privacystatement dat op onze websites te vinden is. We hebben dit project net wat gedegener aangepakt dan andere schaakclubs. Ik dacht dus eindelijk lekker op vakantie te kunnen en mij niet meer druk te hoeven maken over dit soort zaken. Maar opeens schoot mij te binnen dat wij ook een blog hebben over ons schaaktoernooi, deze blog dus. En daar is helemaal niets voor geregeld. Chaos. Menigeens privacy wordt schandelijk geschonden! Ik vrees aangiftes bij de Autoriteit Persoonsgegevens, met alle gevolgen van dien. Die schijnen boetes van maximaal 20 miljoen euro of 4% van de jaaromzet te mogen geven. Ik ben dus in overleg getreden met Doctor Snark, de beheerder en initiator van deze blog. We zijn overeengekomen dat het toch noodzakelijk is om eerst toestemming te vergaren van alle betrokkenen. Ik ben dus gisteren druk bezig geweest om tijdens het avondeten iedereen een juridisch sluitend document te laten ondertekenen. Ziehier het resultaat:


Er zijn dus drie personen die graag een alias gebruiken. Ik heb uit angst voor verdere juridische stappen een pen over hun naam heen gelegd. Even een kleine toelichting: Annie is de nieuwe vriendin van Doctor Snark. En Petroeska moeten jullie zelf maar uitzoeken. Renzo wil graag eerst inzage in fotomateriaal voordat het gepubliceerd wordt. Zo, hèhè, dat is geregeld. Kunnen we eindelijk weer over naar de waan van de dag. Voordat ik daartoe overga nog een verzoek aan ieder Zukertort lid die dat nog niet heeft gedaan om zijn toestemmingsverklaring toe te sturen aan onze secretaris.

No comments:

Post a Comment